sivukuva_572-3261567

Linja-automme Vuorelan liikenteen bussi ja maanmainio kuljettajamme Heikki Liikkanen tulivat Karhulan linja-autoaseman kautta Kotkan linja-autoasemalle ja sieltä golfkentälle iltapäivällä kahden maissa noutamaan matkalaiset. Fiilinki jo Kotkan linja-autoaseemalla oli hyvä, juttu lensi ja hauskaa oli.

Porukat olivat jo paikalla ajoissa valmiina odottamassa bussiin nousua. Kaitsut kävivät peräkkäin bussin etuosaan, jotta tiedotus pelaisi paremmin. Hessu antoikin nimet etuKaitsu ja takaKaitsu, jotta erottaisi Kaitsut toisistaan.

Saavuimme laivalle ajoissa ja suurimmalle osalle ryhmästä oli varattu buffee-illallisilta pöydät ruokailua varten. Maittavan illallisen jälkeen panostettiin iltarientoihin ja etenkin Jukka ”The Dance” Kujala oli kovakuntoisena tanssijana elementissään, naiset joutuivatkin vaihtamaan vuoroja Jaskan kanssa, jotta olisivat pysyneet Jaskan vauhdissa mukana.

Iltaravintolassa tavattiin paljon tuttuja muitakin kotkalaisia ja ilta meni myöhään. Porokaran Valtsu sanoi, ”että ei lähdetä vielä nukkumaan, sillä tuolla liikkui vielä joku.” Yöunet jäivätkin vajavaisiksi, mutta huomenna ajomatkalla saisi huilia.

Maanantai 16.5. Saare Golf

Aamulla aikaisen aamupalan jälkeen siirryttiin takaisin bussiin ja lähdettiin matkaan Saarenmaalle Saare Golfiin.

Qvickströmin Kaitsu (kolmas Kaitsu) kysyi, miten Teillä yö meni laivalla. Itse hän kertoi nukkumisen olleen hankalaa, kun sängyssä oli kaikenlaisia remmeja ja niiden alle ei oikein päässyt?! – Kaj Q.

Matka Saarenmaalle sujui aikataulussa ja lauttasatamassa käytiin kahvilla ennen lauttaan menoa. Lautalla viereemme ajoi luxusbussi, jossa oli langaton netti käytettävissä. Hyödynsin bussin langatonta verkkoa ja päivitin pelaajien tasoitukset oikeiksi ennen kisaa.

Lähtöjärjestykset oli tehty valmiiksi ja pelasimme kisan Gamebook sovelluksella. Tulokset tulivat vaivattomasti, mutta sitten tuli kysymys oikeista tasoituksista. Scorekortteihin oli ystävällisesti kiinnitetty pienet paperilappuset, joissa oli pelaajan tiedot, harmi vaan, että ne oli tehty vanhoilla slopearvoilla, joissa oli liikaa tasoitusta.

Tulokset saatiin kuitenkin päivitettyä oikeiksi seuraavana aamuna, kun pystyttiin ottamaan yhteyttä sovellusfirmaan.

Itse peliin lähdettiin aurinkoisessa säässä, tosin kovin tuuliisessa säässä. Lämpöä oli vain 11 astettä, joten vaatetta tarvittiin. Peli kesti oletettua kauemmin, mutta hotellille päästiin kuitenkin hyvissä ajoin. Ruokailtiin ja väsyneet matkalaiset painuivat ajoissa pehkuihin, eikä iltarientoja juuri ollut, sillä seuraavana päivänä oli vuorossa siirtyminen Pärnuun.

sivukuva_240-1842444

Todettakoon, että mm. Piiparit pääsivät majoittumaan upeaan sviittiin, jossa oli oma poreallas. Poreallasjuttukin lähti heti kiertämään ja Porokaran ja Hirven huushollissakin oli kuulemma myös poreallas. Sundbergin Merja kävi katsomassa asiaa ja totesi, että pojat olivat luulleet bideesuihkua porealtaaksi, koska muuta ei löytynyt.

Saare Golf oli tasainen kenttä lukuisine vesiesteineen, kentän kunto oli kohtuullinen, muttei loistokas. Pelaamisesta kuitenkin nautittiin. Klubin ravintola oli mennyt kiinni ensimmäisten ryhmien tullessa, mutta caddiemasterin toimistosta löytyi tarvittavat oluet.

Tiistai 17.5.

Aamulla jälleen bussiin, kaikki olivat ajoissa paikalla ja startti olikin ajallaan. Bussimatka Pärnuun kävi nopeasti uutta oikotietä pitkin ja kentälle tultiinkin hyvissä ajoin. Ei ollut mitään kiirettä lähtöaikoihin.

Päivän ohjelmassa oli Pärnu White Beach kentällä ns. kämppiskisa kaksihenkisten joukkuein, bestball-kilpailuna. Matkaan lähdettiin kahdelta teeltä ja kisa sujuinkin nopeasti ja päästiin ajoissa hotelleille.

Majoitumme Pärnussa aivan tuoreeseen hotelliin, juuri remontoituun funkkishotelliin, Rannahotelliin. Huoneet olivat siistejä ja riittävän tilavia. Jonkun mielestä jopa maali haisi, niin tuore hotelliremontti oli.

Illalla käytiin kaupungilla syömässä. Allekirjoittanut ja kämppäkaverini Ahti kävimme Stephanie-pizzeriassa. Pizza oli mainio ja laskukin kohtuullinen, sillä kaksi pizzaa ja kolme isoa kaljatuoppia maksoi yhteensä vain 20€. Hinnat ovat Pärnussa paljon edullisemmat kuin Tallinnassa. Illalla tultiin huoneeseen katsomaan Suomi-Kanada jääkiekkomatsia, joka päättyi Suomen voittoon 4-0.

White Beach oli jälleen hyvässä kunnossa, väylät olivatkin aivan huippuluokkaa, jossa pallo oli ikäänkuin pystyssä. Viheriöt tasaiset ja hyvin putattavat, kiva kokemus jälleen.

Keskiviikko 18.5.

Hotellimme oli tosi hieno ja aamupallakin oli kuoharista alkaen kaikkea hyvää. Menimme aamupalalle heti klo 7:00 ja sitä ennen kävimme rannalla kävelemässä, olihan hotelli aivan rannan tuntumassa. Sää näytti lupaavalta, ei kummosempaa tuulta ja aurinko paistoi pilvettömältä taivaalta. Aamupalan jälkeen olimme bussissa jo klo 8:00 ja matka Viron uusimmalle kentälle Pärnu Bay Linksiin kesti vai reilut 10 minuuttia.

Ensimmäiset tiiausjat olivat klo 9:00. Sää oli siis aivan luxus. Golfarin unelmakeli on silloin kun päässä on aurinkolasit ja jalassa shortit, sanotaan.

Kentän ominaispiirteisiin kuuluivat ns. wastebunkkerit, jotka oli luokiteltu raffiksi. Eli kentällä oli bunkkereita haravalla ja ilman ja bunkkerisäännöt sen mukaiset.

Pallot löytyivät hyvin, sillä raffit olivat lähes olemattomat. Kenttä olikin tosi mielenkiintoinen ja hyvässä kunnossa. Viheriöiden ympäristössä tuli olla tarkkana, jotta välttyi ylimääräisiltä lyönneiltä. Maisemat kentällä olivat upeita ja linksmäisiä. Kaiken kaikkiaan kenttää voisi luonnehtiä upeaksi ja ehdottomasti Viron parhaaksi, kyllä ystävämme golfarkkitehti Lassi-Pekka Tilander oli onnistunut luomaan yhden klassikon Viroon.

Klubirakennus oli hieno ja maisemat rakennuksen terassilta houkuttelivat pelaamaan, siksi upeita ne olivat. Kun pelaajat tulivat kierrokselta klubille pidettiin tulospalvelua alakerran pubissa, tulokset olikin laskettu ennen kuin kaikki olivat edes ehtineet noutaa oluensa ja hotellille lähdettiinkin ajoissa.

Illalla hotellilla järjestettiin yhteinen kahden ruokalajin illallinen, jossa jaettiin myös palkinnot. Todettakoon, että Kaitsut olivat hankkineet palkintoja niin paljon, että kaikki saivat jotakin.

Torstai 19.5.

Aamulla jälleen bussiin, jossa matkatavarat järjestettiin poistumispaikkojen mukaan. Tästä kiitos taas ammattitaitoiselle kuljettajallemme Hessulle, jolla oli ns. hanskassa. Laiva lähti Suomeen klo 12:00 ja kotona oltiin noin viiden aikaan.

Porukka tuntui olevan tyytyväinen, sillä ensi vuoden matkasta tehtiin jo kovasti kyselyitä. Ensi vuonna on tarkoitus mennä Ruotsiin Tukholman lähettyville.

Kiitos kaikille Etu ja Taka Kaitsu sekä Hessu.

Kai Kilappa

alakuva_270-6082679

Ranna Hotel on funkishotelli, joka kuuluu Pärnuun. Se on Pärnun rannan maamerkki ja itsessään jo nähtävyys. Hotelli oli juuri avattu remontin jälkeen.

alakuva_02-6794281

Tasoitustiedot olivat muuttuneet talven aikana ja meille oli ilmoitettu väärät tasoitukset tuloskortteihin. Sekaannus saatiin selville seuraavana aamuna.